11 Ağustos 2023 Cuma
Manisa Ticaret Borsası, TOBB ve Trendyol arasında yapılan protokol üzerinden Trendyol ile Manisa Ticaret Borsası Üyeleri arasında işbirliği oluşturulması amacıyla “İşletmelerimizi E-Ticarette Bekleyen Fırsatlar & Trendyol İle İş Ortaklığı Buluşması” adı altında program düzenledi.
Manisa Ticaret Borsası Meclis Üyeleri ve Üye İşletme Temsilcilerinin katılımıyla gerçekleştirilen, Manisa’nın gıda ve girdi ürün tedarik zincirinde markalaşmış ve ambalajlı ürünlerinin e-ticaret yoluyla bilinirlik, pazar genişliği ve satış verilerinin artması, henüz e-ticarete geçmemiş İşletmelerin ise yeni pazarlama fikri dönüşümleri için e-ticaretin sağladığı güncel imkan ve fırsatları değerlendirmesinin hedeflendiği programda; Manisa Celal Bayar Üniversitesi Öğretim Üyesi ve TOBB Manisa Akademik Danışmanı Prof. Dr. Mahmut KARĞIN da, Türkiye’de E-Ticaretin Gelişimi ve Genel Ticaret İçerisindeki Yeri, İşletmecilikte Geleceğe Bakış, Geleneksel Ticaret ve E-Ticaret Dinamiğinde Yenilikçilik Karşılaştırması konu başlıklarında bilgilendirme ve güncel istatistik paylaşımında bulundu.
Trendyol Ege Bölge Satış ve İş Geliştirme Yöneticisi Efe YURDAKUL ve Trendyol Ege Bölge Satış Yöneticisi Türkiz Orçun YILDIRIM’ın sunumlarıyla, Trendyol’un Genel Tanıtımı, TOBB’a Bağlı Oda ve Borsalar İşbirliğinde Kalkınmada Üstlenilen Misyon, Trendyol Satıcı Paneli Tanıtımı ve E-Ticarete Katılmak İsteyen Borsa Üyesi İşletmelere Sunulacak İmkanların ele alındığı Programın sonunda; Manisa Ticaret Borsası’na Üye İşletmeler için yerinde ziyaret ve iş ortaklığı planlamaları yapıldı.
Programın amacına ilişkin yapmış olduğu değerlendirmede Manisa Ticaret Borsası Yönetim Kurulu Başkanı Sadık ÖZKASAP ise şunları ifade etti:
-“ Hepimiz biliyoruz ki, son yıllarda gittikçe ağırlaşan maliyet ve rekabet koşulları ve değişen tüketim kalıpları, İşletmelerimizi faaliyetlerini geliştirmeye, geleneksel yöntemlere yenilerini eklemeye teşvik ediyor. Özellikle pandemi döneminde gördük ki gelişen teknolojik alt yapı, üretim ve ticaretin yapılma şeklini değiştiren, sürdürülebilirlik için yeni bir kanal açan çok etkili bir faktör. Sürecin sonrasında da görmeye devam ediyoruz ki artık pek çok tüketici yeni bir alışkanlıkla marketi evine taşırken, bugün her ölçekte işletme bir şekilde işini e-ticaret ile entegre edebiliyor, satışlarını arttırabiliyor.
E-ticaretin genel ticaret içerisindeki hacmi aslında son 10 yıldır istikrarlı bir şekilde büyüyor. Bu büyümenin gelecek yıllarda da devam edeceği tartışmasız. Bazı işletmeler kendi sunucu altyapılarını oluştururken, bazıları tüm mobil eklenti, lojistik ağ, ödeme sistemi ve müşteri ilişkileri altyapısı oluşmuş, kendisini kanıtlamış platformlar ile işbirliği yapıyor.
Üyelerimiz arasında da e-ticaret yapanlar var. Biz de diyoruz ki e-ticaret yapan İşletmelerimiz Trendyol ile yeni koşullarda bir anlaşma sürecinde buluşsunlar. Henüz e-ticarete girmemiş olanlarımız da bu işbirliğine katılsınlar. Böylece; Kuru ve yaş meyve-sebze, zeytin, zeytinyağı, diğer bitkisel yağlar, yumurta, kırmızı et, beyaz et, süt ürünleri, konservecilik gibi geniş bir yelpazede Tüketicilere kaliteli ve sağlıklı gıda, İş Ortaklarına ise güvenilir tedarik sağlamanın bilinciyle hareket eden Üye İşletmelerimizin zaman ve iş gücünden tasarrufla, mesafeden bağımsız 7 gün 24 saat çalışan bir mağazada, coğrafi kapsama alanı genişliği avantajıyla, markalaşmaları ve marka bilinirlikleri artsın, kendi katma değerli ürünleriyle pazarları büyüsün, kazançlari daha bol olsun.
Resmin bütününde ise; Tarımın önemini hiçbir zaman ihmal etmemiş, gıda ve tarıma dayalı sanayi alanında da hem Türkiye hem de Dünya ölçeğinde ürün ve sektör çeşitliliği yüksek bir üretim merkezi konumuna ulaşmış Manisa’mızın ekonomi üretimi potansiyeline, pazarlamada e-ticaretin daha etkin kullanılmasıyla bir itici güç daha katılsın.
Bu düşüncelerle, Programımızın yerel ve ulusal ekonomimizi sırtlayan Üye İşletmelerimizin faaliyetlerine katkı sağlamasını temenni ediyor, çalışmalarında başarılar diliyorum.”