MANİSA ZEYTİNYAĞI'NDA DA ARTIK GELİŞİME AÇIK BİR MARKA!
14 Eylül 2017 Perşembe
Manisa Ticaret Borsası; Zafer Kalkınma Ajansı'nın 2017 Yılı Teknik Destek Programı 1. Dönem (KAYS 2. Dönem) kapsamında kabul edilen ve desteklenen Projesiyle “Zeytinyağında Markalaşma ve Duyusal Analiz Eğitimi” düzenledi.
Manisa Ticaret Borsası’nda gerçekleştirilen ve 2 gün süren eğitimde; Dünyada ve Türkiye’de Zeytinyağı Sektörünün durumu, Zeytinlik yetiştiriciliğinden sofralarda yağ olarak tüketilmesine kadar geçen süreçte kat edilmesi gereken teknik aşamalar, Zeytinyağının kalite standartları ve sınıflandırılması, Yasal Mevzuat, Zeytinyağının ideal fiziksel ve kimyasal özellikleri ve etken faktörler, markalaşma ve duyusal analiz teknikleri ele alındı.
Manisa Ticaret Borsası’nın Sektörde Faaliyet gösteren Üyelerinin ve ilgili İşletmelerin katıldığı Eğitime, Sektörde faaliyet gösteren Manisa Ticaret Borsası Disiplin Kurulu Başkanı Abdullah Ercan ve Meclis Üyesi Mehmet Ersaygı da koordinatörlük yaptılar.
Katılımcıların Sertifikalandırıldığı Program sonunda, ilgileriyle eğitimin başarıyla gerçekleştirilmesini sağlayan katılımcı İşletme Temsilcilerine, destek veren Zafer Kalkınma Ajansı Genel Sekreterliğine ve Ajans Uzmanlarına ve eğitimi gerçekleştiren SZB Mühendislik, Eğitim & Danışmanlık Uzmanlarına teşekkür eden Manisa Ticaret Borsası Başkanı Sadık Özkasap, eğitimin amacına ilişkin olarak yaptığı değerlendirmede şunları söyledi;
-“Bilindiği üzere; Günümüzde gittikçe ağırlaşan rekabet koşulları ve değişen tüketim kalıpları, iç ve dış piyasalarda yer almak isteyen şirketleri ve kaynağa sahip şehirleri, daha fazla kalite, katma değer ve daha fazla pazar payı anlamına gelen güçlü markalar oluşturmaya teşvik etmektedir.
Gıda Sektörlerimiz de rekabetçi piyasalar içerisinde faaliyet gösterdiğinden, İç Pazar ve İhracatta Kalite, Uzmanlaşma ve Markalaşmanın önemi gün geçtikçe daha da artmaktadır. Bu sektörler içerisinde Zeytinyağı üretimi de Manisa’nın her geçen gün büyüme potansiyeli bulunan bir alanıdır. Zeytinyağı geçmişte olduğu gibi gelecekte de önemini korurken, mevcut uzmanlığımızın sürekli gelişmesini ve yatırım yapılmasını da gerekli kılacaktır.
Bu kapsamda Zafer Kalkınma Ajansı İşbirliğiyle gerçekleştirilen bu Eğitim ile, Üyelerimizin ve Sektör Temsilcilerimizin faaliyetlerinde gelişme fırsatlarını yakalaması, Zeytinyağında artık bir marka olan Manisa’nın bu özelliğini ilerletmesi amaçlanmıştır.”